Wednesday, January 15, 2014

DIY. BUAT SENDIRI!!

Assalamualaikum and greetings from Malaysia (bajet ade oversea viewers gitu.. :p)

Lama betul tak update. Sesedar ramai juga follower. hehe..sorry kerana kealpaan yang maksimum ni. Saya kadang-kadang tatau nak kongsi DIY tentang ape. Ape saje yang terlintas saya buat. Tapi normally yang saya DIY boleh jumpa kat mana-mana blog. Saya permudahkan sahaja teknik mereka.

Baru-baru ni saya DIY buat RUMAH MAINAN untuk anak saya. Guna PVC dan sedikit ilmu jahitan sukati taram. Saya buat dalam kelebaran 4' x 4'. Dan saya muat duduk dalam tu untuk main rumah-rumah dengan dia. :p

Saya attachkan gambarnya. Kalau ade sesiapa nak tutorial sila comment NAK di ruangan comments ye. Instruction dia agak panjang lebar dan untuk setiap step saya xcapture gambar. (saya seorang yang tak menyabar, potong-ukur-pasang) Jadi sekiranya ada yg super rajin yang nak buat tu ble la request DIY. In Sha Allah akan saya usahakan. Kalau nak bli dekat luar yang da siap is around rm40. Ada di Ikea dan kedai-kedai mainan. Tapi tataula anda boleh muat atau tak. :p



7 comments: